1.  Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Carapax Marine Group AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av Carapax databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.

Carapax Marine Group AB ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande.

2. Pris

I priserna ingår moms med 25%. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Carapax AB inte råder över, t ex väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vid köp utanför EU tillkommer kostnader för ut- och införtullning.

3. Leveranstid

Normal leveranstid är 1-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. Detta förutsätter att varan finns i vårt lager. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre. Meddelande om ev. avvikelser från den normala leveranstiden eller informationen på hemsidan får du senast via e-post inom 5 arbetsdagar. Du har då rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

4. Leveranser

Brev

Presentkort skickas med leveranssättet Brev. Beställningen kommer då att levereras direkt i din brevlåda.

DHL Paket - Konsument

Beställningar som väger mindre än 35 kg kan beställas med leveranssätt DHL Paket. När din beställning har anlänt till DHLs Serviceställe (DHL Servicepoint), det kan vara en närliggande ICA-affär eller en bensinstation i din hemort, skickas en avisering till dig. Det finns två olika sätt att få aviseringen på; SMS-avisering till din mobiltelefon eller via e-post.

SMS- avisering: Samma dag ditt paket anländer till DHLs Serviceställe skickas SMS-avin till det mobilnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning ta med dig mobiltelefonen med det sparade SMS-aviseringen och din legitimation till det anvisade servicestället.

E-postavisering: Skriv ut aviseringen och ta med dig den till DHLs Serviceställe tillsammans med din legitimation.

DHL Paket - Företag

Beställningar som väger mindre än 35kg (volymvikt är motsvarande 280kg/kubikmeter) kan beställas med leveranssätt DHL Paket. DHL kör ut paketet till företagets leveransadress. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och du kan sedan hämta beställningen hos DHL.

Pall inom Sverige

Tyngre och större beställningar levereras med leveransätt Pall. Palleveranser sker till gatuplan. Avisering sker via telefon innan leverans för icke företagskunder. Kostnad för pall debiteras.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisken

Vi står för transportrisken förutsatt att du har undersökt godset och vid en eventuell transportskada fått detta undertecknat på kvittensen av chauffören. Vid reklamation av transportskador måste den signerade kvittensen bifogas. Om godset hämtas ut vid ett utlämningsställe gäller även här att godsets följesedel undertecknas av personen som lämnar ut varan och att följesedeln bifogas vid reklamation. Med transportrisken menas med om varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.

Delad order

Skulle någon av artiklarna du beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

Icke utlöst order

Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 250 kr för våra kostnader samt kostnaden för returfrakten till vårt lager.

5. Fraktkostnader

Fraktkostnaderna anges automatiskt och den aktuella fraktkostnaden godkänns av kunden när ordern läggs. Fraktkostnaden anges även i orderbekräftelsen som skickas ut via e-post. Carapax Marine Group AB reserverar sig för felaktigt uträknade fraktkostnader och vi kontaktar dig då inom 5 arbetsdagar. Du har då rätt att avstå alternativt ändra din beställning.

6. Betalning

Carapax Marine Group AB redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev. fakturaavgift tillkommer enligt ovan. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer för köp inom Sverige.

Återbetalningar

Ev. återbetalningar görs till ditt bankkonto, personkonto, bankgirokonto eller betalkort/kreditkort. Återbetalning sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Du kan välja mellan följande betalningsalternativ:

Bank/Kreditkort

För dig som har VISA/Mastercard/Eurocard. Carapax Marine Group AB är ansluten till Klarna Checkout och betalningen med kreditkort är säker och certifierad. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid. Carapax Marine Group AB har ej tillgång till eller möjlighet att spara kortets uppgifter. Vi använder oss av 3D Secure som är en global säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Förskottsbetalning

Vi skickar ut en förskottsfaktura inom 2 arbetsdagar och när vi mottagit betalningen så skickar vi ut godset till angiven leveransadress.

Faktura

Vi fakturerar efter godkänd kreditkontroll utan registrerade betalningsanmärkningar med 14 dagars netto betalningsvillkor. Du betalar först när du fått produkterna levererade. För att göra ditt köp så säkert som möjligt levererar vi bara till din bokförda adress. Genom att matcha personnummer mot folkbokförd adress försäkrar vi oss om att ingen obehörig beställer varor i ditt namn och får dem levererade till sin adress istället. För påminnelseavgifter etc vänligen se Klarnas betalningsvillkor (öppnas i nytt fönster).

7. Retur och Bytesrätt

Hos oss har du 14 dagars bytes- och returrätt, efter det att du har tagit emot varan, med pengarna tillbaka. Detta förutsätter att varan återlämnas i originalförpackning med tillhörande plast och packmaterial samt är en lagervara. Du som kund står för returfrakten.

8. Reklamationer

Vid eventuell reklamation eller felexpediering ber vi dig kontakta oss snarast så gör vi allt för att lösa problemet så snabbt som möjligt.

9. Falska ordrar

Carapax Marine Group AB polisanmäler alla falska beställningar, bedrägeri och försök till bedrägeri.

10. Sekretess och säkerhet

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress, och telefonnummer. I de fall du väljer att betala via faktura måste du även ange ditt personnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som v har med dit via telefon eller e-post. Carapax Marine Group AB kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

 
Carapax Marine Group AB  |  Kontorsvägen 6, 453 41 Lysekil  |  Sweden  |  Telefon: 0523-64 22 00  |  Fax: 0523-64 22 19  |  E-post: info@carapax.se
© Copyright 2005-2016